Applicatiebeheerder - per direct

Genetics biedt ICT-totaaloplossingen en diensten aan de overheid. Deze oplossingen en diensten variëren van het leveren en implementeren van standaard- en maatwerksoftware tot het opleiden en ondersteunen van de gebruikers. Met een team van ervaren informatici en vakspecialisten richt Genetics zich vooral op het domein Vergunningverlening, Toezicht en Handhaving (VT&H). Om tot onze oplossingen te komen werken wij projectmatig op basis van projectmanagementmethoden PRINCE2 en Agile Scrum.

Functie omschrijving
Wij zijn per direct op zoek naar een applicatiebeheerder met helpdeskervaring. Hij of zij is verantwoordelijk voor het uitvoeren en coördineren van het applicatiebeheer. Je bent werkzaam binnen een projectteam dat zich voor de klant inzet. Je begeleidt de klant bij het invoeren van het systeem. Je inventariseert en analyseert de informatiebehoefte en systeemvereisten van de klant en weet dit te vertalen naar de applicatie. Daarnaast werk je mee aan de releases en je adviseert bij projecten, releases en migraties van omgevingen. Je bedenkt een plan van aanpak, programmeert, test, levert op en implementeert. Je verzorgt tevens opleidingen en opleidingsmateriaal voor gebruikers.

Daarnaast draai je mee als helpdeskmedewerker op de supportafdeling. Als helpdeskmedewerker fungeer je als de vraagbaak voor zakelijke klanten die gebruik maken van onze oplossingen. Deze klanten benaderen jou met problemen per telefoon of e-mail. Jij bent verantwoordelijk voor de afhandeling van deze problemen, incidenten of serviceverzoeken (1e en 2e lijns). Je zal eerst leren hoe de software in elkaar zit en wat je er allemaal precies mee kan. Daarna zal je gekoppeld worden aan een ervaren Consultant en on the job gaan meedraaien en leren. De werkzaamheden worden hoofdzakelijk uitgevoerd op ons kantoor in Almere, maar in enkele gevallen ook op locatie bij de klant in Nederland.

Functie-eisen

  • Wij zoeken kandidaten met een afgeronde opleiding op zowel WO-niveau, Hbo-niveau als MBO-niveau.
  • Je hebt ervaring in de omgang met overheidsinstanties en het domein VT&H.
  • Je hebt minimaal 2 jaar aantoonbare ervaring als applicatiebeheerder en bij voorkeur bij een overheidsinstantie en bij voorkeur als applicatiebeheerder VT&H systeem of een Zaaksysteem.
  • Je hebt ervaring in presenteren, planningen maken en projectmanagement en bij voorkeur programmeren.
  • Je hebt ervaring met het implementeren van Cloud-oplossingen. Gebruikte talen hierbij zijn o.a. C++, Silverlight en HTML 5.
  • Je hebt eerder telefonisch instructies gegeven en ervaring met conversie- en migratietrajecten van databases (PostgreSQL, SQL, Oracle).
  • Je hebt technische kennis van SQL, Oracle, PostgreSQL en Microsoft SQL is een pre.
  • Kennis van Prince 2 en Agile Scrum is een wens.
  • Je hebt een sterk analytisch denkvermogen, beschikt over goede communicatieve vaardigheden (zowel mondeling als schriftelijk). Je bent zeer klantgericht, commercieel ingesteld en je bent een sterke persoonlijkheid. Je hebt een probleemoplossend vermogen.

Wij bieden

  • Een prettige informele werksfeer binnen een gezellig team wat vol zit met ervaring.
  • Veel verantwoordelijkheid.
  • Volop mogelijkheden om jezelf te ontwikkelen.
  • Goede primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden.


Meer informatie of solliciteren?

Voor vragen over deze vacature kunt u mailen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of bellen naar 036 – 54 00 850. Heb je interesse in deze functie? Stuur dan je motivatie en CV naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..
 
Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.